A Daddzsal játéka véget ért – 1. rész

Ez a világ múlandó hely, ahol látunk jót és rosszat, szépet és csúnyát, s ahol az emberek próbára tétetnek cselekedeteikkel, és próbára tétetnek a hívők és a hitetlenek is. A Magasztos és Mindenható Isten, aki ezt a megpróbáltatásokkal teli közeget megteremti, a próbatétel szükséges velejárójaként hitetlen, vétkes és bűnös ellenségeket teremtett a hívők számára. Ez a hitetlen ellenség, amely minden korban felbukkant a próféták és hívők életében, abban a korban, amikor Jézus prófétát visszavárják a Földre, vagyis az utolsó időkben, Mohammed próféta (s.a.w) hagyományai szerint a „Daddzsal” lesz.

A daddzsal arab szó, a „daddzsl” gyökből ered. Ha megnézzük a szótári jelentését, a Daddzsal „hazug, csaló; összezavarja az elmét, a szíveket, összemossa a jót és a rosszat, az igazságot és a hamisságot, feldíszíti a dolgokat és elrejti azok valódi arcát, lépten nyomon felbukkanó, uszító, ártó és átkozott” lény.

A hadíszok arról számolnak be, hogy a Daddzsal az utolsó időkben (a világ utolsó korszakaiban) tűnik fel, és a legnegatívabb erőként tartják számon. A Daddzsal, valószínűleg a világtörténelem legádázabb istentagadója, aki a végidők rendkívüli eseményei közepette Isten küldöttének ellenségeként a sátáni rendszert igyekszik uralkodóvá tenni. Prófétánk, Mohammed (s.a.w) a Daddzsal megpróbáltatásának nagyságát így írta le: „Ádám teremtésétől az Utolsó Napig nincsen nagyobb esemény (megpróbáltatás), mint a Daddzsal.” (Tirmizi, s. 82; Müslim, Fiten: 126)

Az elmondások szerint a Daddzsal olyan uszító, aki a helyest helytelennek, a helytelent helyesnek tünteti fel. „Bizony a vele lévő (két folyó, amit) paradicsom(nak) és pokol(nak hív) is az ő megpróbáltatása. Valójában a pokla paradicsom, a paradicsoma pedig pokol…” (İbni Ebi Şeybe, Musannef, Fiten: 5, 8/5912 İbn-i Mace, 4075, 4076; Tırmizi, Fiten: 59, no. 2240, 4/510) Ahogyan ez a hadísz is elénk tárja, a szépnek tűnő dolgok, amikre a Daddzsal hív el, rosszak és az ember pusztulását okozzák. Amiket pedig rossz színben tüntet fel az ember előtt, az az ember számára jó és hasznos. Vannak emberek, akik nem a Korán értékrendje és a Próféta (s.a.w) szunnája szerint értékelik a dolgokat, ezért elhiszik azt, amire a Daddzsal hívja őket, őt követik és nemtörődve elfordulnak az Isten teremtette természetüktől, amit valójában követniük kellene. S hogy ez mekkora hiba, azt abban a bűnös közegben értik meg, amit a Daddzsal hoz létre. Ezért is figyelmeztette a Próféta (s.a.w) az embereket. Hírül adta, hogy tudniuk kell, amit a Daddzsal rossznak tüntet fel, az jó, és ennek tudatában kell cselekedniük:

„Feltűnik majd a Daddzsal. Vizet és tüzet hoz magával. Amit az emberek víznek vélnek, az égető tűz. Amit pedig az emberek tűznek látnak, az hűvös és édes víz. Aki közületek megérti ezt, az válassza a tüzet, és vesse magát belé. Mert az valójában édes és tiszta víz.” (Müslim; Büyük Fitne Mesih-i Deccal, Saim Güngör, 13.o.)


2012-02-01 06:12:36

A honlapról | Beállítás kezdőlapként | Hozzáadás a kedvencekhez | RSS Feed
A honlapon talaláható összes dokumentum szerzői jog megfizetése nélkül másolható, nyomtatható és sokszorosítható, amennyiben a honlapot forrásként tüntetik fel.
(c) All publication rights of the personal photos of Mr. Adnan Oktar that are present in our website and in all other Harun Yahya works belong to Global Publication Ltd. Co. They cannot be used or published without prior consent even if used partially.
© 1994 Harun Yahya. www.harunyahya.com
page_top